Διαφορές IWKA Wing Tjung με Wing Chun

Home » Διαφορές IWKA Wing Tjung με Wing Chun
Διαφορές IWKA Wing Tjung με Wing Chun 2018-02-20T14:34:08+00:00

Διαφορές IWKA Wing Tjung με Wing Chun

Αυτό το πρόγραμμα είναι το αποτέλεσμα της μακράς εμπειρίας και της έρευνας του Sifu Sergio στο kung fu που διεξάγεται στη Νοτιοανατολική Ασία.

Ακολουθώντας αυτό το διεθνές πρότυπο εκπαίδευσης, η iwka εγγυάται την απόκτηση ανεκτίμητων δεξιοτήτων και γνώσεων, και έχουμε την ευθύνη να παραδοθούν προκειμένου να διατηρηθεί αυτό το σημαντικό κομμάτι της κινεζικής κουλτούρας.

Κατά την εκτίμηση μου θεωρώ ότι τα προγράμματα της iwka είναι τα πιο εξελιγμένα βαθύτατα πλήρης προγράμματα που έχω συνάντηση έως τώρα.

Ως εκ τούτου είμαι πολύ υπερήφανος που είμαι υπεύθυνος για τη διάδοση αυτής της γνώσης στην Ελλάδα. Ακόμη αξίζει να αναφέρω το γεγονός πως νιώθω ευθύνη να είμαι οδηγός για τους οπαδούς και λάτρες του kung fu ,που όπως και εγώ αποφάσισαν να μεταβιβάσουν μέρος της ζωής τους στο αδιάκοπο έργο της διδασκαλίας και της διάδοσης. Αυτό το καθήκον είναι μερικές φορές σαν ογκόλιθος στους ώμους μας, αλλά νομίζω ότι είναι ο μόνος τρόπος να επιστρέψουμε στην τέχνη μας τουλάχιστον ένα μικρό μέρος των οφελών που μας έχει δώσει!

Sifu Παναγιώτης Νάνος

Το σύστημα IWKA είναι μια μοναδική μορφή του Kung Fu βασισμένο στους τρείς θησαυρούς των Κινεζικών Πολεμικών Τεχνών: Φιλοσοφία, Υγεία, και Πολεμική Τέχνη. Η διατήρηση της ισορροπία μεταξύ των 3 στοιχείων που είναι πολύ σημαντική και λείπει σε πολλές σχολές τοu WING CHUN.

Ο Sifu Sergio Pascal Iadarola σπούδασε συστηματικά το Wing Chun τα τελευταία 26 χρόνια. Δέκα από αυτά τα χρόνια, αφιερώθηκε πλήρως στην μελέτη και έρευνα της ιστορίας της τέχνης, φιλοσοφίας, των εννοιών και των αρχών, σε μέρη όπως το Χονγκ Κόνγκ, ηπειρωτική Κίνα και νοτιοανατολική Ασία.

Αυτή η σκληρή δουλειά του όλα αυτά τα χρόνια, έκανε όλη τη διαφορά, και ανακάλυψε τα πολύτιμα συστατικά που αποτελούν τη βάση του συστήματος IWKA WING TJUN. Έθεσε επίσης τα θεμέλια για το πρόγραμμα σπουδών της IWKA, τοποθετώντας τα κομμάτια μεταξύ των διαφόρων «οικογενειών /σχολών” του Wing Chun που υπήρχαν σε ολόκληρη την Ασία και τα έβαλε όλα σε ένα συστηματικό διδακτικό πρόγραμμα.

Δημιουργώντας αυτό το σύστημα, κατάφερε να διατηρήσει ένα κομμάτι κινεζικής κουλτούρας, ενώ ταυτόχρονα προετοιμάζει τον μαθητή για τις σημερινές ανάγκες με ρεαλιστική αυτοάμυνα στους δρόμους, με ιδιαίτερη έμφαση στον έλεγχο σώματος, του νου και ενέργειας σε υψηλότερα επίπεδα.

Το βάθος του συστήματος IWKA είναι το κομμάτι που εκπλήσσει τους περισσότερους ανθρώπους που έρχονται σε επαφή μαζί του για πρώτη φορά. Το βάθος που επιτεύχθηκε ήταν δυνατό μόνο με την εντατική μελέτη όλων των παρακάτω «Οικογενειών/σχολών” Wing Chun και των προγόνων του, καθώς επίσης έχοντας πρόσβαση σε ορισμένα υλικά που δεν θα μπορούσαν να έρθουν στα χέρια του αν δεν υπήρχε η βοήθεια των Δάσκαλων και των επαφών του στην Κίνα

Οι «Οικογενειες – σχολες” που μελέτησε, είναι οι παρακάτω. Σε μερικές από αυτές έχει το βαθμό Master και άλλες τις μελέτησε πιο επιφανειακά.

  • Ip Man Wing Chun – σε διάφορες μορφές
  • Chan Wah Sun Wing Chun
  • Gu lo Wing Chun (Σύστημα Leung Jan)
  • Wing Chun της οικογένειας Lo
  • Wing Chun της οικογένειας Tang
  • Γνώση από μυστικές κοινωνίες
  • Yuen Kay San Wing Chun
  • Wing Chun από το 1700 και Snake Crane Wing Chun από το 1854
  • Yik Kam Wing Chun
  • Fukien Wing Chun Bak Hok (Fujian Yong Chun Baihe)
  • Wing Chun από το 1700 και Snake Crane Wing Chun από το 1854
  • Tai Zo και Lohan συν διάφορα άλλα εσωτερικά συστήματα που συνδέονται με το Wing Chun.

Αυτό που είναι σημαντικό να σημειωθεί εδώ είναι, ότι η μελέτη των διαφορετικών «οικογενειών/σχολών” βοήθησε πάρα πολύ στην ανάκτηση ορισμένων ενδιαφέροντών πληροφοριών. Ένα παράδειγμα είναι, ότι το τμήμα του Long Pole του συστήματος Ip Man [LukDim Poon Kwan] – πολλοί μπορεί να μην το έχουν συνειδητοποιήσει, είναι μόνο ένα μικρό κομμάτι του αρχικού Luk Dim Poon Kwan που υπάρχει στο σύστημα Tang Yick Weng Chun.

Η μελέτη όλων των «οικογενειών/σχολών” ήταν επίσης απαραίτητη προκειμένου να οργανώσει και να επανακτήσει όλες τις έννοιες και αρχές που εντοπίστηκαν στο σύστημα Wing Chun, αλλά τώρα έχουν απλωθεί σε διάφορες άλλες «οικογενειες/σχολες” .

Το σύστημα Wing Chun είναι ένα σύστημα βασισμένο στην αρχαία Κινεζική σοφία. Η απομάκρυνση από αυτές και από τις κύριες έννοιες και τύπους του συστήματος, όπως ο «χρόνος, ο χώρος, η ενέργεια” και «ο ουρανός, ο άνθρωπος, η γη” δημιουργεί μια ανισορροπία και την απώλεια της μέγιστης απόδοσης.

Παρακάτω είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά του συστήματος Wing Tjun της IWKA που χρειάστηκαν χρόνια προσωπικής προσπάθειας και ενέργειας για έρευνα και τελειοποίηση:

1.Song (διώχνοντας όλη την περιττή ένταση), ο τρόπος χαλάρωσης, ανοίγματος του σώματος και η απελευθέρωση της δύναμης των διαδρομών ροής.

2.Κατανόηση των δεκαπέντε γνώσεων από το «Wing Chun Dim” (Αίθουσα, στην οποία εκπαιδευόταν οι μοναχοί στο Κουνγκ φου ) του Ναού του Νότιου Shaolin.

3.Απορρόφηση και εκπομπή χρησιμοποιώντας ολόκληρο το σώμα και όχι μόνο μέσω συγκεκριμένων τεχνικών όπως το Bong, Tang ήKau. Όλο το σώμα χρησιμοποιείται σύμφωνα με τη σύντηξη της μηχανής Emei 12 Zhuang ( Ε Μει 12 Σετσουαν) και της Fujan White Crane ( Λευκός Γερανός – 7 Τοξα, κλπ.).

4.Γνώση του Yeet Gang King (αλλαγής μυών / τενόντων) Πραγματεία για την αλλαγής μυών/τενόντων” – ” και Sui Gang King (Bone Marrow Washing) (πλύση μυελού των οστών) «Πραγματεία για την πλύση μυελού/εγκεφάλου”

5.Να χρησιμοποιούνται ολοκληρωμένα και τα τρία σχήματα: το τρίγωνο, τον κύκλο και την ευθεία γραμμή, αντί να γίνεται εστίαση μόνο στο τρίγωνο και στην ευθεία γραμμή.

6.Γνώση της απόσπασης και του διαχωρισμού του σώματος, του νου και της ενέργειας (αποσύνδεση που απαιτείται για την έκδοση των διαφορετικών τύπων Jin και χειρισμού ορμής).

7.Πλήρης κατανόηση του Ham Hong (κενό στήθος), Lok Bok (πτώση του ώμου) και Chum Jarn (βυθισμένοι αγκώνες) και των συνεπιών μη τήρησης αυτών των εννοιών. Άλλα και καταλαμβάνοντας τον τρισδιάστατο χώρο γύρο από τον κορμό του σώματος ,καλύπτοντας με αυτόν τον τρόπο αρκετά ζωτικά όργανα.

8.Αποφεύγοντας την άκαμπτη στήριξη της ωμοπλάτης ή διατηρώντας τον κορμό πολύ σφιγμένο. Αυτό επιτρέπει να βυθίσει κάποιος τη δύναμη των αντιπάλων στο έδαφος και να ανακάμψει (δράση και αντίδραση).

9.Μεταφορά της δύναμη με τη χρήση ολόκληρου του σώματος, παρά απλά με τεχνικές χεριών.

10.Σωστός τρόπος αναπνοής

11.Η γνώση του Chi ( Τσι ), βιοηλεκτρική ενέργεια του σώματος και η ροή του στους μεσημβρινούς.

12.Αποσύνδεση της αναπνοής μας από τις κινήσεις μας όταν απαιτείται. Διαχωρισμός και απόσπαση της ενέργειας.

13.Εξειδικευμένος χειρισμός του Fa Jin (Force flow handling – χειρισμός ροής της δύναμης) αντί για δυνατό σπρώξιμο. Γεγονός είναι ότι,σύμφωνα με το παλαιό Kuen Kuit δεν υπάρχει ώθηση/σπρώξιμο στο Wing Chun.

Α)Γνώση του Faat Ging (Shock Impulse Power) ενώ είμαστε σε επαφή με τον αντίπαλο, όπως για παράδειγμα στο Chi Sao.

Β)Η γνώση της Faat Ging (Shock Impulse Power), ενώ βρισκόμαστε σε μεταβατικό στάδιο για να αναζητήσουν την επαφή με τον αντίπαλο, όπως σε Kiu Σάο και Lat Sao .

Φα Τζιν :Ανάπτυξη εκρηκτικής δύναμης

14.Χρησιμοποιώντας κυρίως την δύναμη των τενόντων και των αρθρώσεων αντί για μυϊκή δύναμη.

15.Γνώση και πρακτική συγκεκριμένων ασκήσεων των τενόντων των προγονών του Wing Chun.

16.Συγκέντρωση στην αντανακλαστική εκπαίδευση στη «Γεφύρωση” και τη χρήση των ματιών αντί να εστιάζουμε μόνο στην εκπαίδευση των αντανακλαστικών σε επαφή.

17.Η σωστή κατανόηση της στάσης Yee Gee Kim Yeung Ma που βασίζεται στα γραπτά και τις ακριβείς προδιαγραφές των ιδρυτών και συγγραφέων του Kuen Kuit του 1700.

18.Κατανοώντας το πραγματικό νόημα των όρων προσκόλληση και παρακολούθηση αντί να έχετε στο νου σας ότι η επόμενη κίνηση είναι να τρέξετε πίσω από τον αντίπαλο με απανωτά χτυπήματα.

19.Χρήση της ροής και του αυθόρμητου

20.Η κατανόηση των στοιχείων και της λεπτομέρειες της φόρμας , κάνοντάς τες ζωντανές και χρήσιμες για την εκπαίδευση.

21.Γνώση της μεθόδου εκπαίδευσης στο Kiu Sao (Γεφυρώνοντας την απόσταση) από ¨΄χωρίς επαφή με των αντίπαλﴨ για να ¨΄έρθεις σε επαφή με των αντίπαλο΄’ και να είσαι σε θέση να χειριστείς την ενέργεια του .

22.Ειδικές φόρμες του Chi Kung (Τσι Γκονγκ) για την ανάπτυξη εσωτερικής δύναμης και υγείας.

23.Ειδικές ασκήσεις Wing Chun San Chong για την ανάπτυξη της εσωτερικής ενέργειας Yi και Chi.

24.Κατανόηση των Fou,Cham,Tan,To (σημαίνει επιπλέω, βυθίζομαι, απορροφώ, επιστρέφω ).

ΤΟ ΕΙΝΑΙ Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΔΥΝΑΜΗΣ ΤΟΥ ΑΝΤΙΠΑΛΟΥ

25.Κατανόηση των εννοιών του ουρανού, του ανθρώπου, και της γης.

26.Σωστή θέση χάρη στη γνώση « του χρόνου, χώρου και ενέργεια΄> της φόρμουλας.

27.Κατανόηση της εννοίας βύθισης.

28.Στα περισσότερα συστήματα λείπουν σημαντικές λεπτομερείς , και μερικές φορές ακόμη και ολόκληρες φόρμες , επειδή ακολουθούν τυφλά τον «διάσημο δάσκαλο», ο οποίος δεν είχε την ευκαιρία να μάθει το πλήρες σύστημα στη ζωή του (όπως το Luk Dim Poon Kwan ).

29.Γνώση των μυστικών κοινωνιών που σχηματίστηκαν μετά την καταστροφή του Ναού του Νότιου Shaolin.

30.Γνώση του YING YANG( Γιν Γιανγκ) (Yam Yeung) σε διάφορες τεχνικές

  1. Κατανόηση του «σώματος βαμβακιού” Cotton Body και της εννοίας της κίνησης του σώματος σαν τροχός «του σώματος του τροχού” Wheel Bearing Body”.

32.Γνώση του Three Rings «τρία δαχτυλίδια”.

33.Σωστή χρήση του Kwa.

34.Γνώση των τεχνικών φιδιού από το EMEI (το γλύστριμα του φιδιού, την κίνηση του σκουλικιού και κάτω από το μανίκι κτλ) για τον χειρισμό των αρθρώσεων και μεταφορά ενέργειας.

35.Γνώση του Fujian White Crane Technology, για την κεντρική γραμμή, τα εξωτερικά σχήματα και τα 7 τόξα.

36.Δυο τύπους ροής δύναμης force flow.

37.Τέσσερις τύπους απελευθέρωσης Δύναμης Jin.

38.Πέντε τρόποι να εκτελεστεί το Fa Jin ( Φα Τζιν) με τρόπους αποσύνδεσης.

39.Η γνώση του YI και η σχέση του με το CHI και τους διάφορους τύπους GING.

40.Κατανόηση της σημασίας και του σκοπού ορισμένων Φορμών και κινήσεων που παρερμηνεύθηκαν για διάφορους λόγους. Ένα από αυτούς ήταν η ανικανότητα των ανθρώπων στην φτωχή τάξη του Fatshan οι οποίοι ήταν κυρίως αναλφάβητοι και δεν μπόρεσαν να διαβάσουν τους χαρακτήρες (να θυμάστε ότι η καντονέζικη γλώσσα είναι μια ομιλούμενη γλώσσα με εννέα διαφορετικούς τόνους,) Οι ίδιες λέξεις που χρησιμοποιούνται με έναν τόνο ελαφρώς διαφορετικά έχουν εντελώς αντίθετη έννοια

41.Πραγματικός έλεγχος του χρόνου, του χώρου και της ενέργειας (για παράδειγμα, χρειάζεστε χώρο για να απελευθερώσετε ενέργεια όταν χτυπάτε)

42.Χρησιμοποιώντας τις 20 έννοιες Kiu Sao (bridging hand) του Wing Chun Dim.

43.Γνώση του «Iron Palm” και του «Red Palm”

44.Η γνώση της πραγματικής προέλευσης του Siu Nim Tao πριν από τη διαίρεση που πραγματοποιήθηκε το 1854 σε τρεις διαφορετικές μορφές καθως και την απώλεια της εσωτερικής γνώσης .

45.Η ακριβής γνώση της “Snake Tecnology από το EMEI για τη διαχείριση των αρθρώσεων και την ανάπτυξη της εσωτερικής τέχνης του «EMEI 12 Zhuang ”

46.Η ακριβής γνώση της μηχανικής του ” Fujian White Crane ” για τη θεωρία της κεντρικής γραμμής και πολλές από τις φόρμες (αυτός ο συνδυασμός του Snake αnd Crane Technology είναι επίσης γνωστός και ως Snake Crane Body Limbs). Η τεχνολογία του φιδιού ως η κινητήρια δύναμη της τέχνης και η τεχνολογία του Λευκού Γερανού ως εφαρμογή της τέχνης.

Τα παραπάνω δεν είναι οι μονές διαφορές που υπάρχουν μεταξύ του συστήματος Wing Tjun της IWKA και των άλλων γραμμών. Είναι βέβαια σημαντικό να γνωρίζεται, ότι κάποιες οικογένειες/σχολές μπορεί να έχουν κάποια από τα παραπάνω αναφερόμενα στοιχεία.

Χάρη στην ακούραστη δουλειά και έρευνα από τον Sifu Sergio, που κατά καιρούς έθεσε σε κίνδυνο την ένωσή του, και την αξιοπιστία του.

Όλες αυτές της διαφορές που αναφέρονται παραπάνω μπορούν τώρα να μαθευτούν σε ένα ενιαίο πρόγραμμα σπουδών της IWKA ,το οποίο περιλαμβάνει τις δυο σχετικές γραμμές «αιώνιας άνοιξης» και «όμορφης άνοιξης» , καθώς και από τους προγονούς της Fujian Yong Chun Bai He (Fujian White Crane) και EMEI (υπεύθυνος για το μοναδικό «Snake Motor» του ειδικού στην «Snake Slide Worm move» του δεύτερου σετ της παλιάς και της πρώτης μορφής Siu Nim Tao από τα μέσα του 17ου αιώνα) .

Πρόσφατη έρευνα του Sifu Sergio έφερε στο φως και άλλα στοιχεία που διευκρινίζουν και δείχνουν ότι η γραμμή Wing Chun «ωραία άνοιξη” έχει αναπτύχθηκε από το EMEI και το White Crane, ενώ η γραμμή Weng Chun «αιώνιας άνοιξης” προήλθε αποκλειστικά από το White Crane.

Επιπλέον, σύμφωνα από μια βαθιά μελέτη των κινεζικών ιστορικών εγγράφων, είναι πολύ πιθανό ότι η Αίθουσα της <<Αιώνιας Άνοιξης>> ήταν στην πραγματικότητα μια Αίθουσα μιας ομάδας ονόματος Tien Tee Hui.

Ας ρίξουμε μια ματιά στα ακόλουθα σημεία:

  1. Από την άποψη του βουδισμού του Τσαν, ο όρος Weng chun «αιώνια άνοιξη” είναι λανθασμένος όρος. Το βασικό μήνυμα του Βουδισμού του Τσαν είναι ότι «τίποτα δεν είναι μόνιμο”, επομένως δεν υπάρχουν αιώνια πράγματα στον Βουδισμό. Επομένως η ονομασία της αίθουσας στο ναό Shaolin «αιώνια άνοιξη” σπάει τις βασικές αξίες του βουδισμού του Chan.
  2. Ο όρος «Chi Sim” υπάρχει στην διδασκαλία του Κομφούκιου, οπότε είναι ένας όρος του Κομφούκιανισμου. Έτσι, χρησιμοποιώντας μια λάθος λέξη σε ένα βουδιστικό ναό και χρησιμοποιώντας έναν όρο του Κομφουκιανισμού ως το όνομα ενός βουδιστή μοναχού δείχνει μια αντίφαση με τον πραγματικό Βουδισμό. Ωστόσο, γνωρίζουμε ότι ο Tien Tea Hui αναμιγνύει τον Βουδισμό, τον Ταοϊσμό και τον Κομφουκιανισμό στη Δυναστεία Qi. οπότε γνωρίζουμε επίσης ότι το «Room of the Eternal Spring” και το «Chi Sim” είναι υπογραφές του Tien Tee Hui, αντί να συνδέονται πραγματικά με τον Βουδισμό.
  3. Ο Λευκός Γερανός (Fujian white crane) είναι η τέχνη του Tien Tee Hui και σύμφωνα με τις μελέτες για το «South Shaolin” είναι πιο πιθανό το South Shaolin να είναι το ψευδώνυμο του Tien Tee Hui.
  4. Έτσι, όλα σχετικά με την Αίθουσα της «Αιώνιας Άνοιξης” θα μπορούσαν στην πραγματικότητα να είναι αίθουσα κάποιας ομάδας ή τομέα Tien Tea Hui και όχι ένας πραγματικός ναός του Shaolin. Ωστόσο, υπήρχε σίγουρα μια αίθουσα κάπου, και σε αυτή την αίθουσα ασκήθηκε μια πολεμική τέχνη που ήταν παράγωγο του White Crane ή του Fujian.

(Το 1855 ο κυβερνήτης της Canton, Yp Ming Shun, οδήγησε τον στρατό του Qing να καταστρέψει την ένωση του Red Boat Opera, σκοτώνοντας τα μέλη και καίγοντας το «Fine Jade Hall”.

Η καταστροφή της «Fine Jade Hall” της Όπερας των Κόκκινων Σκαφών έγινε αργότερα γνωστή ως ψευδώνυμο για την καύση του ναού Shaolin από την μυστική κοινωνία Anti-Qing ή της Hung Mun Secret Society .

Μετά από αυτό το γεγονός απαγορεύτηκε η καντονέζικη όπερα για τα επόμενα δεκαπέντε χρόνια. Δεκαπέντε χρόνια αργότερα γεννήθηκε η ” Η αίθουσα των οκτώ αρμονίων ” Eight Harmony Hall της Καντονέζικης Όπερας και εξακολουθεί να υπάρχει μέχρι σήμερα).